10 reguli pentru creșterea energiei vitale

Pentru a fi sanatosi este foarte important sa ramaneti activi in fiecare zi. Numai practicand 20 de minute de exercitii in fiecare zi puteti sa cresteti sensibil nivelul energiei dumneavoastra.

Activitatile in care va implicati zilnic vor oxigena organele corpului si muschii datorita unei mai bune circulatii sangvine. Acestea vor determina accelerarea metabolismului si arderea grasimilor. Arzand mai multe grasimi puteti sa va reduceti greutatea, castigand in acest fel un surplus de energie.

Avand mai multa energie la dispozitie, corpul dumneavoastra va putea lupta contra stresului. Acesta este un factor deosebit de important in pastrarea starii de sanatate si poate avea diverse cauze: familia, cariera, starea financiara etc. Stresul poate duce la boala si durere deoarece cu cat aveti mai putina energie, cu atat puteti lupta mai putin cu toti factorii care se opun starii de sanatate.

1. Oxigenul este o sursa importanta de energie

Incercati metodele yoga de respiratie alternand respiratia pe o nara si pe cealalta pentru intarirea corpului. Incepeti ziua cu acest exercitiu pentru a va oxigena cat mai bine creierul si muschii. Astupati nara dreapta si inspirati usor pe cea stanga pana cand simtiti ca plamanii dumneavoastra sunt plini. Astupati ambele nari si tineti-va respiratia numarand incet pana la 15. Eliberati nara dreapta si astupati-o pe cea stanga si expirati usor pana simtiti ca plamanii s-au golit. Inspirati usor prin nara dreapta si continuati tot asa, dar schimbati narile. Repetati de 10 ori acest exercitiu.

2. Incercati tehnicile de acupresura

Aici este vorba de presiunea pe care o exercita degetele pe corp. Incercati acest exercitiu: Frecati lobul urechii intre degetul mare si aratator. Trageti de degetul de linga degetul mare de la ambele picioare si apoi masati-l cu putere.

3. Nu uitati sa beti apa

Deshidratarea este un factor important in cazurile de scadere a energiei. Este bine sa beti un pahar cu apa dimineata pe stomacul gol. Incercati sa beti cel putin opt pahare de apa zilnic.

4. Suplimentati-va dieta

Daca aveti impresia ca dieta dumneavoastra este deficitara in elemente nutritive, incercati sa o suplimentati. Alegeti acele suplimente care contribuie la dieta dumneavoastra cu vitaminele si mineralele necesare.

5. Apelati la aperitive

Uitati de ciocolata. Incercati aperitivele care contin carbohidrati: paine prajita, banane – surse de energie valoroase si la indemana. Daca simtiti nevoia sa rontaiti ceva, preferati fructele si legumele: mere, pere, fructe de sezon, morcovi, telina.

6. Masajul cu prosopul ud

La inceputul zilei inmuiati un prosop de bumbac in apa fierbinte si stoarceti-l bine. Curatati-va pielea cu miscari scurte si energice incepand de la picioare si urcand spre cap. Cand prosopul s-a racit, introduceti-l din nou in apa fierbinte.

7. Faceti un dus

Petreceti cateva minute sub dus pentru a va inviora sub apa calduta. Apoi incepeti sa alternati apa intre cald si rece – dar evitati sa va supuneti si capul la aceste schimbari de temperatura pentru ca vă va ameti. Aceste dusuri vor stimula circulatia si vor permite sangelui sa patrunda adanc in tesuturi ducand cu el oxigen, glucoza si energie. Aceasta tehnica nu este recomandata pentru toata lumea. Cei care sufera de tensiune mare sau au probleme cardiace este bine sa le evite.

8. Faceti multe exercitii fizice

Plimbati-va in ritm alert, faceti jogging sau miscari in camera menite sa va puna sangele in miscare pentru o mai buna oxigenare a tesuturilor. Rotiti bratele, faceti genuflexiuni, cateva abdomene si veti vedea ca va simtiti alt om.

9. Stati drept

Sustinatorii tehnicii Alexander cred ca o postura corecta ajuta la sporirea curgerii energiei in corp. Imaginati-va ca sunteti un siret atarnat de capul dumneavoastra. Ridicati-va capul, stati drept si trageti-va umerii in spate. Pastrati-va spatele si abdomenul drept si mergeti asa. Incercati sa constientizati ceea ce simtiti si sa faceti diferenta de cum erati inainte.

10. Faceti-va siesta

Siesta de dupa-amiaza este cunoscuta in majoritatea tarilor latine de sute de ani. Energia corpului si puterea de concentrare tind sa se micsoreze dupa ce servim masa, deoarece nivelul tensiunii sangelui in creier este mai mic pentru a ajuta procesul de digestie. 20 de minute de odihna va vor revitaliza corpul si mintea.