7 metode simple pentru a scapa de stres

Nu e asa de greu sa scapi de stres precum se crede. Sunt de-ajuns doar 7 pasi simpli pe care oricine la poate urma, si stresul dispare!

Iata care sunt cei 7 pasi de urmat pentru a scapa de stres:

1. Ia o guma de mestecat: 10 minute

Cei care mesteca guma in momente de stres se simt mai putin incordati si au nivelul cortizolului (hormonul stresului) din saliva mai scazut cu 18%, scrie Huffington Post, citat de Mediafax. Mestecatul intensifica circulatia sangelui spre creier, ne simtim mai alerti si ne poate distrage de la factorii stresanti.

2. Bea un ceai: 12 minute

Componentele chimice din bautura plina de antioxidanti ne pot relaxa prin efectul pe care il au asupra neurotransmitatorilor din creier. Deci, solutia: 4 portii de ceai negru pe zi!

3. Un masaj, acasa: 15 minute

Un masaj pe scaun, timp de 15 minute, facut de doua ori pe saptamana, poate diminua nivelul de stres, probabil prin calmarea sistemului nervos simpatic, spun specialistii. Abordarea de “masaj acasa” este o alternativa eficienta: simpla rulare a unei mingi de tenis pe deasupra muschilor poate declansa o reactie similara.

4. Scrie despre stres: 20 de minute

Un studiu cu privire la anxietate, stres si modalitatile de a le face fata a aratat ca scrisul despre un eveniment stresant pentru doar 20 de minute in doua zile a scazut nivelul de stres. Asezarea sentimentelor pe hartie pare sa organizeze gandurile, ajutandu-ne sa procesam experiente neplacute si sa eliberam emotiile negative.

5. Asculta muzica preferata: 30 de minute

Muzica poate declansa emotiii pozitive si reduce nivelul de hormoni de stres. Imbunatateste-ti si mai mult starea dansand pe cantecele preferate pentru a elibera endorfine.

6. Inchide calculatorul: 45 de minute

Monitorizand bataile inimii, cercetatorii au observat ca simpla verificare a mailului i-a pus pe participantii la studiu intr-o stare constanta de alerta, pulsul indicand prezenta stresului. “Am aflat ca inchiderea mailului diminueaza anxietatea”, a spus unul dintre coautorii studiului.

7. Fa curatenie in casa: 60 de minute

Natura repetitiva a treburilor casnice poate ajuta la eliberarea tensiunii. “Ne pierdem in ritmul de impaturire a hainelor sau de dat cu aspiratorul, ceea ce poate sa intrerupa cursul normal al gandurilor stresante si sa provoace un raspuns de relaxare din partea corpului”, a explicat un om de stiinta, citat de Huffington Post.