Alimente cu calorii ”negative”

Vei afla in continuare care sunt principalele categorii de alimentele “anti-grasime”, care trebuie incluse in alimentatia ta zilnica, cum sa le consumi si cum cum sa le combini cu celelalte alimente pentru a beneficia de ajutorul lor in lupta cu kilogramele.

Alimentele cu “calorii negative” trebuie adaugate in meniul tau zilnic la fiecare masa . Ele pot fi grupate in 3 categorii principale: legume, fructe, condimente si mirodenii.

 LEGUME

Ceapa; sfecla; andive; ridiche neagra; morcov; varza; spanac; ridiche de luna; telina; dovlecel; fasole verde; ardei iute; castravete; sparanghel; conopida; brocoli.

Aceste alimente contin 90% apa, putine proteine, o cantitate mica de hidrocarbonati si nu contin grasimi. In schimb sunt bogate in minerale si vitamine. Valoarea lor calorica variaza intre 25-120 calorii la 100 grame.

Se recomanda introducerea lor in meniurile zilnice in proportie de aprox. 25%.

CONDIMENTE SI MIRODENII

usturoi; tarhon; menta; busuioc; marar; salvie; patrunjel; cimbru; cuisoare.

Condimentele joaca un rol important in alimentatie deoarece contribuie la digestie, au actiune tonifianta si ajuta la distrugerea grasimilor excedentare. Ele dau savoare mancarurilor. Cu ajutorul mirodeniilor vei descoperi retete delicioase care te ajuta sa slabesti fara sa renunti la placerea de a manca.

FRUCTE

ananas; lamaie; capsuni; mango; zmeura; afine; portocale; grapefruit; mere.

Consuma fructe intre mese sau poti sa prepari delicioase cockteluri care calmeaza foamea si iti ofera vitalitate
Vom analiza in continuare principalele categorii de alimente, cum trebuie sa le consumi daca vrei sa slabesti si cum trebuie incluse “caloriile negative” in meniul tau zilnic pentru a-si exercita rolul de “alimente anti-grasime”.

BAUTURILE

  • Nu se recomanda sa bei multe lichide in timpul mesei. Excesul de lichide contribuie la diluarea sucului gastric si diminueaza rolul acestuia in digestie si eliminarea deseurilor. E mai bine sa bei in timpul mesei o jumatate de pahar de vin rosu sau un pahar mic de apa.
  • Bauturile trebuie sa fie la temperatura camerei. Nu se recomanda bauturile foarte reci deoarece influenteaza negativ digestia
  • Pentru calmarea foamei se recomanda un pahar de apa calda sau o infuzie cu 15 minute inainte de fiecare masa
  • Trebuie sa bei apa (aprox. 2l pe zi) daca vrei sa slabesti, dar numai dimineata la sculare si intre mese la interval de 2-3 ore de la ultima masa
  • Bauturi recomandate: apa, ceai verde, infuzii de plante parfumate cu anason, sucuri naturale (fara zahar) din fructele cu “calorii negative”.

FRUCTELE

  • Se consuma singure numai intre mese (nu ca desert) in cantitati moderate deoarece contin zaharuri superioare care sunt absorbite rapid.
  • Evita amestecurile de fructe sau combina numai fructe de acelasi fel. De exemplu: portocale+lamai+grapefruit sau capsuni+zmeura

LEGUMELE

  • Include in fiecare meniu, cantitati mici din legumele cu “calorii negative” recomandate in acest articol.
  • Consuma inainte de fiecare masa o mica salata de cruditati
  • Este bine sa consumi cat mai multe legume specifice zonei in care te-ai nascut si unde traiesti.
  • Ceapa este vedeta legumelor cu “calorii negative” si are un rol important in eliminarea excesului de lichide.

ALIMENTELE GRASE

  • Evita grasimile “saturate” rezultate in urma unor transformari chimice (rafinare, prajire etc.). Foloseste cantitati mici de ulei presat la rece de floarea soarelui sau masline
  • Consuma in cantitati mici grasimi benefice organismului provenite din iaurt, smantana, branzeturi.

Cum se consuma corect aceste alimente care contin grasimi “sanatoase”?
– Iaurtul se consuma dimineata la sculare sau poate inlocui uleiul intr-o salata
– Smantana poate inlocui untul sau se adauga la o supa de legume (1 lingurita)
– Branza adaugata intr-o salata poate oferi proteinele necesare intr-un meniu format exclusiv din legume si fructe
– Laptele dulce nu este indispensabil pentru adulti. Poti sa bei uneori dimineata un pahar de lapte caldut sau sa-l incorporezi in diverse mancaruri.

FAINOASELE

  • Nu trebuie suprimate deoarece contin elemente nutritive de neinlocuit, necesare digestiei
  • Consuma fainoasele “singure” nu in combinatie cu carne, carnati, grasime, zahar.
  • Pastele (simple, fara ou) pot fi consumate ca o masa completa cu garnitura de verdeturi, legume, sos de rosii, mirodenii sau cu o lingura de smantana
  • Painea poate fi consumata in special la micul dejun taiata subtire, prajita sau mai veche. Se admit 4-5 felii subtiri pe zi, paine de graham, secara, tarate, in. Evita painea alba.
  • Cartofii se consuma intotdeauna impreuna cu legumele si mirodeniile cu “calorii negative” si nu se combina cu carnea
  • Prajiturile vor fi in general excluse dar poti sa te bucuri de placerea de a manca uneori o tarta usoara cu fructe. Trebuie doar sa ai grija ca in ziua respectiva sa nu incluzi in meniu alte fainoase sau alimente grase.

ZAHARUL

  • Este un produs bun pentru sanatate dar numai in stare naturala
  • Renunta la zaharul alb, rafinat deoarece in procesul de fabricatie sufera multe transformari si contine multi aditivi pentru conservare si inalbire.
  • Consuma 1-2 lingurite pe zi de miere alternativ cu zahar brun nerafinat
  • Zaharul pur din fructe denumit fructoza este necesar si este cel mai sanatos. Consuma fructele preferabil NUMAI intre mese la interval de 2-3 ore de la ultima masa sau cu o jumatate de ora inaintea mesei.

CARNEA, PESTELE, OUALE

  • Proteinele au un rol important in alimentatie daca sunt consumate fara fainoase
  • Nu te lasa sedusa de regimurile excusiv proteice deoarece carnea, ouale, pestele contin multe grasimi ascunse. Aceste regimuri pot provoca dereglari si pot afecta sanatatea deoarece frustreaza organismul de o serie de nutrienti.
  • Consuma alternativ carne slaba si peste cu garnituri de legume, piureuri de legume cu adaos de verdeturi, condimente si mirodenii (cele din categoria “calorii negative”)
  • Oul este un aliment complet si trebuie consumat ca fel unic de mancare
  • Consuma cat mai des peste

GARNITURI PENTRU CARNE SI LEGUME

Condimentele, mirodeniile si verdeturile ne ajuta sa preparam retete variate si savuroase cu un continut mic de grasimi.

Daca vrei sa slabesti vei alege adaosurile care au efect de “degresare”. Iata care sunt acestea:

  • Verdeturi: patrunjel, anason, marar, busuioc, tarhon
  • Radacinose si bulbi: ceapa, hrean, usturoi
  • Plante uscate si mirodenii: salvie, dafin, cimbru, piper, scortisoara, ienupar
  • Sucuri naturale de lamaie, grapefruit, rosii, ananas
  • Iaurt, maioneza dietetica, sosuri dietetice.

 

In concluzie, nu uita sa introduci in meniul tau la fiecare masa cateva alimente “anti-grasime” care te vor ajuta sa slabesti si sa-ti pastrezi sanatatea, tineretea si vitalitatea. Creeaza-ti noi obiceiuri alimentare ! Vei fi atat de multumita de rezultate incat nu vei mai dori niciodata sa revii la vechiul stil de viata .

 

Sursa de documentare: “Calorii negative” de Isabelle Martin