Ce știm despre celulită?

Mai mult sau mai puțin densă, de grosime variabilă, celulita poate atinge toate femeile.

De ce acest lucru? Pentru că este vorba de un caracter sexual secundar. Această aptitudine de a stoca grăsimile în anumite regiuni ale corpului (şolduri, coapse, talie) este legată de capacitatea de a naşte. Femeia trebuie să fie măsură să ”scoată” din rezervele corporale pentru a asigura supraviețuirea copilului în primele luni de viață.

O veritabilă ”comoară” energetică este încă utilă în țările unde populaţia suferă de malnutriție. Din această cauză, celulita se instalează în momentul sarcinii.

Cauzele celulitei

Apariţia celulitei este rezultatul mai multor disfuncţionalităţi:

  1. Retenţia de apă: fibroblastele, celulele tinere ale ţesutului conjunctiv, secretă o substanţă care absoarbe apa și se fac ghem pentru a forma un fel de ciorchine: mucopolizaharide. Acest fenomen numit polimerizare se observă mai ales la femeile slabe.

Soluția: ”depolimerizarea”, altfel spus ”spargerea” lanţurilor de mucopolizaharide care rețin apa.

  1. Grăsimea prizonieră: pielea de ”portocală” este rezultatul micropresiunii pe care o exercită ţesutul cutanat asupra adipocitelor. Această celulită cu predominanţă grăsoasă priveşte în mod particular femeile ”rotunjoare”.

Soluția: trebuie să se distrugă grăsimile formate de trigliceride pentru ca acestea să fie apoi eliminate din organism.

  1. Tulburările circulatorii: stocul excesiv de apa şi grăsimi în ţesuturi provoacă microcompresiuni care jenează circulaţia nervoasă.

Soluția: exercitarea unei acţiuni drenante vizând eliminarea apei și a grăsimilor.

  1. Pielea slăbită: vârsta, maternitatea și regimul alimentar alterează elasticitatea cutanată. Cu timpul pielea devine mai sensibilă, mai rece, uneori dureroasă.

Soluţia: stimularea epidermei cu produse de îngrijire şi tehnici de masaj pentru a-i reda supleţea, căldura, sensibilitatea.

Ce este adipocitul?

Un extraordinar grăunte de grăsime: doar 80 de microni şi atât de puternică. Este atât de elastică încât îşi poate mări volumul de 60 de ori. Hrana sa preferată? Grăsimea din alimente, stocată sub formă de trigliceride mobilizabile la nevoie. La ieşirea din celulă, grăsimea este luată de sânge şi se transformă în „combustibil”. Se ştie că grăsimea stocată în talie, în jurul coapselor, a genunchilor nu cedează la restricţii alimentare clasice.

Pentru a îndepărta kilogramele în plus din anumite zone ale corpului, trebuie să se îmbine în mod armonios o activitate fizică programată în timp şi în intensitate, cu o alimentaţie echilibrată. Alimentaţia şi activitatea fizică au un efect direct asupra repartiţiei grăsimilor şi apei, ca şi asupra muşchilor.

Eliminați grăsimile și reeducați organismul

Alimentaţia trebuie să conţină în medie 30% lipide (grăsimi), 30% proteine (dintre care 50% de origine animală şi 50% de origine vegetală) şi 40% hidrați de carbon (orez, paste făinoase și cartofi).

Practicați o oră de exerciții fizice, de trei ori pe săptămână: adoptați la început un ritm mai lent, crescând progresiv.

Este indicat mersul pe covorul rulant sau mersul rapid în aer liber. Supravegheați alimentația: echilibraţi aportul zilnic în vitamine, oligoelemente şi minerale esenţiale.

Păstrați proteinele: carnea, peştele şi produsele lactate nu trebuie să lipsească de la nicio masă, inclusiv de la micul dejun.

Consumați peste gras de 2-3 ori pe săptămână: sardine, somon, macrou şi ton sunt bogaţi în acizi graşi nesaturaţi indispensabili.

Limitați consumul de hidrați de carbon: căutaţi zaharuri cu absorbţie lentă (legume uscate, paste, orez complet).

Practicați o activitate fizică de întreținere: mersul pe jos, ciclismul, nataţia, fără a depăşi 40 de minute de 3 ori pe săptămână.

Nu neglijaţi tehnicile de autosugestie şi presopunctură.

Autosugestia ajută la redescoperirea calmului şi la controlul stării de stres, ceea ce conduce la o alimentaţie de compensare.

În ceea ce priveşte presopunctura, ea are rolul de a facilita metabolismul grăsimilor, producând un efect relaxant. Spre deosebire de acupunctură, aceasta nu utilizează acele, ci degetele.

5 şedinţe de câte 30 de minute, pe săptămână, tehnica de presopunctură comportă o fază de slăbire (care durează 4-9 săptămâni), o fază de stabilizare (3 săptămâni) şi o fază de consolidare (1 an).