Conținutul nutrițional al ciocolatei

– Grasimile, zaharul: contrar a ceea ce am putea crede, continutul in grasimi si zaharuri al ciocolatelor este practic acelasi pentru toate: intre 30 si 35% lipide (grasimi) si intre 55 si 58% glucide (zaharuri). Ciocolata alba este putin mai grasa decat ciocolata neagra si cu lapte. Ciocolatele continand migdale, alune sau alte fructe uscate (cu exceptia stafidelor) au in compozitie mai multe materii grase, deoarece aceste fructe sunt oleaginoase care aduc propriile lor lipide. Sunt grasimi vegetale compuse din acizi grasi esentiali.

– Calciul: se regaseste in ciocolata alba si in ciocolata cu lapte care, dupa reglementari, trebuie sa contina cel putin 14% lapte. Ciocolata cu lapte contine de 4 ori mai mult calciu decat ciocolata neagra, care nu are decat foarte putin. Ciocolata cu lapte este asadar o sursa de calciu: la 100 g, acopera mai mult de 15 % din doza zilnica recomandata (D.Z.R.) de calciu.

– Fierul: vine de la bobul de cacao si ciocolata neagra este, asadar, cea care contine cel mai mult fier, fiind cea mai bogata in cacao. Ciocolata neagra este o sursa de fier: 100 g de ciocolata neagra aduc mai mult de 15 % din D.Z.R. de fier.

– Magneziul: ciocolata neagra contine cel mai mult magneziu (mai mult de 30 % din D.Z.R. pentru 100 g), dar ciocolata cu lapte contine si ea 20 % din D.Z.R. pentru 100 g.

– Polifenoli: bobul de cacao, adica samanta din interiorul fructului arborelui de cacao, contine in mod natural polifenoli. Ciocolata contine si ea daca procedeul de fabricatie a stiut sa respecte bogatiile naturale. Cacao contine mai multi polifenoli decat ceaiul sau fructele rosii (struguri, coacaze negre). Este, deci, un vector interesant de anti-oxidanti.

Pentru ciocolatele cu nuci, alune, migdale… se adauga vitaminele si mineralele continute in aceste fructe (vitamina E, fibre si magneziu pentru alune de exemplu).