Grăsimi saturate și grăsimi nesaturate

Unul din principalele riscuri pentru sanatate este consumul de grasimi  animale in cantitati prea mari; organismul are nevoie de grasimi in  cantitati mici.

GRASIMILE SATURATE se gasesc in primul rand in carnea de vaca, porc si  oaie si in diversele produse preparate din aceste feluri de carne si din  grasimea lor, cum sunt carnatii, placintele cu carne, hamburgerii etc.;  excesul de grasimi saturate poate duce la boli ale arterelor coronare,  la ingrasare si obezitate.

pixabay.com
pixabay.com

GRASIMILE NESATURATE se gasesc in carnea de peste, pui, curcan, rata, in oua, fasole, linte, seminte de floarea soarelui si in produsele care  contin aceste alimente; grasimile nesaturate prezinta mai putine  riscuri, dar in cantitati prea mari pot duce la ingrasare si la riscul  aparitiei unor boli.

In loc de carne grasa sau slanina, cumparati cantitati mici de carne  slaba; consumati mai multa carne de peste de orice fel; de asemenea,  ficatul este aliment foarte bun, care contine fier; mancarurile  traditionale din fasole si alte leguminoase sunt hranitoare; cand le  gatiti folositi cat mai putine grasimi animale si evitati prajitul; de  asemenea, incercati sa evitati sa puneti grasimi in supe sau ciorbe; in  concluzie, cu cat mancati mai putine grasimi, cu atat mai bine pentru  sanatatea dumneavoastra.