Masajul picioarelor

După o zi obositoare, când ne simţim picioarele grele, obosite, dureroase, uneori chiar roşii, tulburări datorate unei circulaţii defectuoase, un masaj descongestionant este foarte indicat.

Mişcările vor fi de mângâiere şi frământare insistându-se în special asupra tălpilor, gleznelor şi a porţiunilor din jurul genunchilor, unde de altfel există şi pericolul depunerii de grăsime.

Se va masa fiecare deget, urcând spre gleznă şi frecând bine fiecare încheietură. Talpa se va masa prin mişcări circulare pornind de la degete spre călcâi. La masaj se poate folosi un ulei vegetal, o cremă hidratantă sau pudră de talc.

În cazul celulitei se recomandă masajul manual în afara celui electric, executat de o persoană calificată sau chiar de noi, având eficacitate în special în forma superficială nodulară. El va fi efectuat la început uşor, crescând treptat în intensitate, în special la ceafă şi la picioare.

  • Masajul gleznelor

Pentru gleznele umflate se execută un masaj cu o cremă specială, fricţiuni cu o loţiune descongestionantă. Se cuprinde glezna cu degetele ambelor mâini, se frământă bine apoi se urcă spre pulpă.

  • Masajul pulpelor

Apucăm pielea între degetul mare şi index şi masăm uşor pliul format de-a lungul pulpei. După 5 minute trecem la celălalt picior. Cu degetele de la ambele mâini, pornind de la gleznă, apăsăm puternic asupra muşchilor urcând de-a lungul pulpei.

  • Masajul genunchilor

Prin masaje manuale sau electrice poate fi îndepărtat stratul de grăsime în surplus de pe genunchi. Cu aceleaşi degete se apucă şi se frământă pielea întâi sub genunchi, apoi deasupra. Durata: 10 minute pentru fiecare picior. Pentru genunchi supli este recomandată bicicleta sau simularea. Rezultate bune pentru tratamentul celulitei genunchilor se pot obţine frecându-le zilnic cu piatră ponce, după ce în prealabil le-am săpunit bine. După loţionarea cu alcool camforat se recomandă un masaj cu un amestec de apă de colonie cu glicerină.

  • Masajul coapselor

Apucăm pielea coapsei între degetul mare şi indexul fiecărei mâini, descriind un fel de “S” cu acest pliu şi frământăm bine. După 5 minute se schimbă piciorul apoi se reîncepe; în total masajul va dura 20 de minute.

  • Masajul şoldurilor

Se recomandă obligatoriu practicarea zilnică a exerciţiilor fizice minimum 5 minute şi cel puţin o oră de mers pe jos în aer liber, respirând bine, şi cu muşchii abdominali contractaţi.

  • Pentru picioarele umflate se recomandă un masaj uşor cu o cremă ce conţine camfor, începând de la degetele picioarelor şi insistând pe gleznă, apoi se va urca pe gambă, cu mişcări verticale şi pe genunchi cu fricţiuni circulare.
  • Pentru picioarele musculoase sunt recomandate masaje de elongaţie şi mişcări.
  • În cazul în care avem varice se va evita masajul frământat, fricţionat, tapotat, aceste mişcări mărind riscul de declanşare a cheagurilor de sânge. Este indicat un masaj uşor, mângâietor, de la călcâie spre genunchi.