Regulile de aur ale unui somn bun

Noaptea e un sfetnic bun. De fapt, somnul e un sfetnic bun. Deoarece acesta ”resetează” organismul, atât din punct de vedere fizic, cât și psihic, pregătindu-l pentru o nouă zi. Pentru aceasta, trebuie respectate anumite reguli:

1. Alungați grijile zilei. Înainte de de a vă duce la culcare, trebuie să vă goliți mintea de problemele de peste zi, chiar dacă nu le-ați găsit încă rezolvarea.

2. Munca, hărnicia este o condiție a somnului bun. Pentru aceasa, trebuie ca, pe parcursul zilei, să desfășurați diverse activități, de preferat atât fizice, cât și psihice.

3. Cumpătarea. Aceasta trebuie să se manifeste pe tot parcursul zilei și se referă la orice aspect al vieții (de la mâncare până la comportament).

4. Ultima masă trebuie luată cu cel puțin 2 ore înainte de culcare.

5. Ora de culcare trebuie să fie, de preferat, până la 23,00.

6. Stingeți lumina și opriți aparatele din cameră (televizor, calculator, radio, telefon etc.).

7. Este de preferat ca patul să fie orientat Nord (capul) – Sud (picioarele).

8. Somnul liniștitor și energizant nu durează mai mult de 8 ore. Exceptând situațiile de oboseală excesivă, somnul devine lene.

9. Nu consumați alimente sau medicamente excitante de-a lungul zilei, în special înainte de culcare.

10. O baie caldă înainte de culcare poate face minuni, în special în cazul celor care suferă de insomnii.