Gravidele și exercițiile fizice

Exercitiul fizic moderat si regulat este considerat nepericulos si chiar binevenit pentru majoritatea femeilor gravide. Exercitiul fizic îmbunatateste circulatia sangvina, întareste muschii, va relaxeaza si va face sa aratati si sa va simtiti mai bine. Daca veti fi într-o forma fizica buna, veti suporta mai bine sarcina si veti avea o nastere mai usoara.

În orice caz, nu este momentul sa începeti un sport obositor. Dar daca va simtiti bine si sunteti activa, puteti continua, în limite rezonabile, sporturile pe care le practicati înainte de sarcina. Înotul este un exercitiu excelent, care va solicita mai multe grupe musculare diferite, în timp ce greutatea va este sustinuta de apa. Chiar daca nu practicati nici un sport, puteti sa faceti plimbari zilnice.

Cheia succesului în privinta exercitiului fizic este sa fiti atenta la ce va „spune” propriul organism. Nu fortati nota daca nu va simtiti în stare sa faceti efortul; odihniti-va ori de cate ori va simtiti obosita. Daca urmati cursuri de gimnastica de întretinere sau gimnastica aerobica, spuneti-i antrenorului ca sunteti gravida, pentru a va adapta exercitiile potrivit starii dumneavoastra.

Îndrumări pentru exercițiul fizic

pregnancy-sportsExercitiul fizic, usor pâna la moderat, este benefic în timpul sarcinii

  • Daca nu sunteti obisnuita sa exersati, începeti cu miscari usoare, crescând gradat complexitatea exercitiului
  • Exercitiul fizic regulat (de cel putin trei ori pe saptamana) este mai bun decat eforturile ocazionale
  • Nu începeti un sport nou; continuati sportul care va place, daca nu este periculos pentru dumneavoastra
  • Începeti cu o „încalzire” usoara a muschilor si apoi treceti la exercitiile mai solicitante
  • Beti apa din belsug, pentru a evita deshidratarea
  • Purtati un sutien bun si comod
  • Evitati sariturile înalte, zguduiturile si miscarile violente
  • Nu exersati cand este foarte cald
  • Nu ignorati semnele de oboseala
  • Odihniti-va suficient
  • Încetati exercitiul si cereti sfatul medicului în cazul în care apar simptome neobisnuite cum ar fi: sangerare vaginala, dureri, stare de ameteala sau de lesin.

 

În cazul în care ati avut în trecut avorturi spontane sau daca aveti nevoie de o îngrijire speciala pentru diverse probleme medicale, exercitiul fizic trebuie facut cu moderatie. Unele femei sunt sfatuite sa se odihneasca mai mult sau sa nu exerseze deloc.

Precauții

  • Miscati-va încet. Nu faceti miscari bruste, ca sa nu va pierdeti echilibrul
  • Cand va ridicati, ajutati-va cu manile si picioarele, ca sa nu încordati abdomenul
  • Aplecati-va sezând pe genunchi, dar nu în picioare, ca sa nu încordati spatele
  • Cand va întindeti sa ajungeti ceva, faceti aceasta încet, ca sa nu afectati articulatiile
  • Împingeti, dar nu trageti, ca sa nu încordati muschii spinarii
  • Ridicati lucrurile tinându-le mai aproape de corp, ca sa nu încordati spatele.

 

UNICEF