Reguli de bază pentru o alimentație sănătoasă a gravidei

  • Alegeti o dieta variata. Folositi în ratia zilnica alimente variate ce contin substante nutritive si vitamine: brânza, lapte, iaurt (contin calciu, proteine), legume si fructe (contin vitamina C, fibre, acid folic), carne si peste (contin proteine, fier), pâine, paste din faina de grâu integrala (contin proteine, fibre, acid folic).
  • Beti îndeajuns apa si sucuri. Consumul suficient de lichide în timpul sarcinii este esential pentru functionarea normala a rinichilor si evitarea constipatiei.
  • Mâncati numai alimente proaspat gatite. Bucatele ”stătute” ar putea contine bacterii care pot ajunge la copil amenintându-i viata.
  • Evitati alimentele conservate. Alimentele conservate, de obicei, au adaos de zahar si sare, iar o mare parte dintre ele contin multa grasime, conservanti, mirodenii si coloranti.
  • eating
    http://bingeeatingtherapy.com/

    Nu consumati alimente cu termenul de valabilitate depasit.

  • Daca reîncalziti mâncarea, tineti-o pe foc pâna da în clocot. Pastrati carnea cruda într-un compartiment separat al frigiderului.
  • Trebuie sa acordati o atentie speciala igienei în prepararea bucatelor, pentru a evita contaminarea cu bacterii si toxine.
  • Se recomanda evitarea brânzeturilor moi din lapte nepasteurizat. Nu consumati carne sau oua crude sau insuficient prelucrate termic.
  • Spalati foarte bine fructele, legumele si zarzavaturile – pentru a evita riscurile ce le prezinta legumele contaminate cu substante chimice sau pesticide.
  • Evitati pe cât e posibil sarea în mâncare – astfel reduceti riscul de hipertensiune.
  • Abuzul de cafea si de alte bauturi ce contin cofeina (ceai, coca-cola), poate sa se rasfrânga negativ asupra evolutiei sarcinii: provoca hipertensiune arteriala, favoriza anemia si nasterea unui copil cu masa mica.
  • Daca va alimentati insuficient sau aveti anemie, puteti folosi complexe polivitaminice special adaptate pentru gravide.

 

UNICEF