Șaizeci și șase

Este un joc care stimulează logica și intuiția, fiind răspândit în majoritatea ţărilor europene şi în SUA.

Numărul participanților: 2

Numărul cărţilor necesare: 24. Din pachetul de 52 de cărţi – standard – sunt păstrate doar A,R,D, V, 10 si 9 din fiecare culoare.

Valoarea cărţilor: Este dată de rangul lor în succesiunea crescătoare 9,10, V.D.R si A. La fiecare joc se alege o culoare care va fi atuul jocului respectiv. Valoarea cărţilor câştigate într-un joc este:

– Fiecare A          11 puncte

– Fiecare R           4 puncte

– Fiecare D          3 puncte

– Fiecare V          2 puncte

– Fiecare 10         10 puncte

Cărțile 9 nu au nici o valoare. În cazul în care un jucător are în mână perechea R+D din aceeași culoare și reuşeşte să o anunţe (după câştigarea unui tric), beneficiază de următoarele bonusuri:

– 40 puncte pentru perechea R+D culoarea atu

– 20 puncte pentru perechea R +D celelalte culori

Distribuirea cărţilor: Fiecare jucător primeşte câte 6 cărţi, împărțite câte două sau chiar câte trei o dată. Cea de a 13-a carte se întoarce cu faţa în sus şi culoarea ei devine culoare atu . Cartea respectivă se aşează cu faţa în sus pe masă şi peste ea, acoperind-o jumătate, se pun cu faţa în jos cărţile rămase după împărţire, constituind stocul.

Scopul jocului: Câştigarea cât mai multor tricuri, pentru a se acumula 66 de puncte, în vederea câştigării unui joc.

O partidă este constituită din mai multe jocuri și se încheie când unul dintre jucători a reușit să realizeze primul 7 puncte. Pentru fiecare joc câştigat se pot obține 1-2 puncte, aşa cum se va arăta mai jos.

Desfăşurarea jocului: Liderul începe primul tric, jucând o carte la alegere. Adversarul poate răspunde după dorinţă, încercând să câştige tricul. Fiecare tric este câştigat de cel care a jucat o carte superioară, adică o carte din aceeaşi culoare cu cea jucată de lider dar având un rang mai mare sau o carte din suita atu.

După disputarea unui tric, ambii jucători iau câte o carte din stoc, primul fiind cel ce a câştigat tricul. Tot el este lider în tricul următor şi are dreptul să anunţe perechea R+D în cazul în care o deține.

Jocul continuă până la epuizarea stocului, moment în care se intră în faza tricurilor finale.

La această fază adversarul este obligat să răspundă cu o carte din culoarea jucată de lider, iar în lipsa ei cu o carte din culoarea atu. Numai dacă nu are aceste cărţi poate juca o carte din altă culoare.

Este evident faptul că în cazul în care liderul joacă o carte cu care câştigă sigur tricul respectiv adversarul va juca o carte cât mai puţin valoroasă, care să nu-i permită liderului să acumuleze multe puncte.

În orice moment al jocului, liderul poate închide jocul, adică îl obligă pe adversar să joace toate tricurile în regimul tricurilor finale. Această metodă tactică este indicată dacă poate acumula cele 66 de puncte necesare câştigării jocului, numai cu cărțile pe care le are în mână.

Jucătorul care are intenţia de a închide jocul anunţă acest lucru şi plasează cartea atu (de sub stoc) deasupra stocului, blocându-l.

În faza tricurilor finale sau atunci când jocul este închis, se joacă doar cărţile din mână până la epuizarea lor.

Jocul se poate încheia în orice moment, atunci când unul dintre jucători a acumulat cele 66 de puncte necesare și anunță acest lucru.

Câștigătorul unui joc primeşte două puncte dacă adversarul său nu a reușit să acumuleze în jocul respectiv cel puțin 33 de puncte și un punct în caz contrar.

Reguli speciale: Oricare jucător care are în mână cartea 9 din culoarea atu – carte fără valoare în final – o poate schimba cu cartea atu – mai valoroasă – după ce a câştigat un tric. Schimbul nu poate fi făcut când în stoc au mai rămas doar două cărți (atuul și cea aflată cu fața în jos).

Valorificarea perechii R+D (anunțare + primirea bonusului respectiv) se poate face numai după câștigarea unui tric.

În cazul în care jucătorul care a închis jocul nu reușește să realizeze cele 66 de puncte necesare câștigării jocului, pierde 2 puncte în favoarea adversarului său. Dacă cel ce a închis jocul nu ia nici un tric, pierde trei puncte.

Neregularități tipice. Sunt similare cu cele de la Pinacle și se soluționează în același mod doar două cărți (atuul și cea aflată cu fața în jos).